Ben je benieuwd waar onze school voor staat? Ontdek onze kijk op leren en waar wij als school onze accenten leggen.

Onze visie op leren en leven

Beeld - onze visie op leren en leven

BEGELEIDEN

We begeleiden je zowel op cognitief als socio-emotioneel vlak. We houden rekening met je talenten en wie je bent. Élke leerling krijgt groeikansen. Het voltallige schoolteam biedt je een brede basiszorg en extra zorg indien nodig.

THUISGEVOEL

Jouw welbevinden staat centraal. We zorgen voor een veilige leer-, leef- en werkomgeving waarbij je jezelf mag zijn en waar je leert samenleven.

TALENTEN ONTDEKKEN

Wat doe je graag? Wat lukt je goed? Wat wil je uitproberen? Wat wil je verder ontwikkelen en ontdekken? In een krachtige leeromgeving kan je jouw talenten ontdekken.

VLOTTE DOORSTROMING

We zetten in op een vlotte overgang vanuit het basisonderwijs naar de 1e graad, tussen de verschillende graden van het secundair onderwijs, het hoger onderwijs en de arbeidsmarkt. Je talenten en interesses vormen hierbij de basis.

GEËNGAGEERDE EN LEERGIERIGE BURGERS

Op onze tocht, geïnspireerd door christelijke waarden, willen we jouw solidariteit en sociaal engagement stimuleren. Je krijgt veel mogelijkheden om uit te groeien tot een geëngageerde jongvolwassene die klaar is om de volgende stappen te zetten.

KEUZES MAKEN

We gaan samen op stap en leren je keuzes maken: studiekeuzes, deelname aan activiteiten, persoonlijke keuzes … Elke keuze is een kans om verder te groeien naar zelfstandigheid en volwassenheid.

GROEIEN

Je kan op ons rekenen tijdens je groei in het nemen van verantwoordelijkheid. We stimuleren je om initiatief te nemen, zelfredzaam te zijn en het eigen leerproces zelf in handen te nemen.